woensdag 11 maart 2015

Schilderij van Sylvia Thijssen
titel: Normandische boom
100 x 120 cm
acryl op doek
2014

Normandiƫ vertegenwoordigt voor mij een streek met een geheiminnig en spiritueel Keltisch verleden. Ook de krijtrotsen vind ik fascinerend, de witte, hoge wanden waarin veel vuurstenen zitten. Aan de overkant, in Engeland, zijn dezelfde krijtrotsen, net alsof de stukken land van elkaar zijn afgescheurd.
Toen ik er ooit liep was ik best bang voor de diepe en plotselinge afgronden. Ik zag daar een boom die echt helemaal op het randje stond, die zich met knokige wortels stevig vasthield aan de rotsige grond en zich met taaie takken weerde tegen de stugge wind. Het leek of de boom uit Keltische tijden kwam, alsof een druide hier ooit maretak uit de boom had gesneden.
Maar het was ook mooi weer en de zon glimmerde in de zee met een baaierd aan blauwgroene tinten. Onder de boom dieppaarse schduwen in het groene gras met mauve accenten van het kaasjeskruid.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten